Aktivitetsplanen der styrker din marketing
Når du har en forretning og gerne vil have flere kunder, er der mange forskellige måder du kan markedsføre dig på. Bruger du en aktivitetsplan, bliver det meget lettere og mere overskueligt for dig at holde styr på dine marketingopgaver.
Det kan fx være at:
- Producere nyt indhold til din hjemmeside.
- Markedsføre dine produkter/ydelser på de sociale medier.
- Planlægge og skrive nyhedsbreve.
- Finde på idéer til nye blogindlæg og få dem skrevet.
- Udvikle nye produkter og få dem markedsført.
- Lave en freebie, der giver dig flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.
Listen kan sagtens være længere, og det kan ofte være svært at nå det hele, når du også skal passe dine eksisterende kunder.
Få aktivitetsplanen her
Få en aktivitetsplan der gør dit liv lettere
Ved at bruge en aktivitetsplan til dine marketingopgaver får du det overblik, du (måske) mangler i dag. Og du sparer oven i købet en masse tid, fordi du har alt samlet ét sted.
Er du typen, der lever med dagligt kaos på dit skrivebord i form af post-its, afrevne stykker papir, noter på din mobil, skriblerier på opslagstavlen osv.?
Måske har du vænnet dig til at arbejde sådan. Men det kan også være, du føler dig presset, fordi du savner et overblik. Og i værste fald bliver din marketing skubbet i baggrunden, fordi du ikke har tid.
Struktur gør dit liv meget lettere
Jeg er ret struktureret, men det er jeg kun, fordi jeg holder styr på alle mine aktiviteter ét sted. Så jeg skal ikke bruge tid på at lede efter tingene.
Hvis jeg ikke brugte min aktivitetsplan hver dag, ville jeg ikke nå halvdelen af det, jeg gør. Der ville gå kludder i mine tidsplaner, og jeg ville meget hurtigt miste overblikket.
Det gode ved at bruge en aktivitetsplan er, at du får sat handling og tid på det, du vil gøre for at styrke din marketingindsats. Som skal være med til at skaffe dig flere kunder.
Hvad kan du bruge aktivitetsplanen til?
Den skabelon til en aktivitetsplan, du får, kan du fx bruge til at:
- Holde styr på dine opslag på de sociale medier.
- Finde på emner til dine næste nyhedsbreve og blogindlæg.
- Planlægge dine salgskampagner i detaljer.
- Bevare overblikket, når du skal lancere et nyt produkt, og din markedsføring strækker sig over en længere periode med mange forskellige aktiviteter.
- Løbende at opdatere din hjemmeside med nyt indhold, billeder, videoer, blogindlæg osv.
Der er ingen grænser for, hvad du kan bruge planen til. Det gode ved aktivitetsplanen er, at du i ét enkelt dokument har alle de informationer, du skal bruge til en given aktivitet.
Vænner du dig til at åbne aktivitetsplanen hver dag, sikrer du også, at du ikke misser en vigtig deadline, fordi du har travlt.
Og vigtigst af alt: Du holder hele tiden gang i din markedsføring, og det er med til at give dig flere kunder.
En enkelt og brugbar aktivitetsplan
Jeg har udviklet en aktivitetsplan, som jeg har brugt i flere år. Det er en enkelt Excel-fil, der er super nem at gå til. Her er der ingen svære koder eller en masse teknik, og du tilpasser den nemt til dit eget behov.
I planen får du også konkrete eksempler på, hvordan du kan bruge skabelonen til dine marketingaktiviteter.