Uden freebie får du ikke mange tilmeldinger
De dage, hvor du bare kunne have en lille boks på din hjemmeside, hvor der stod "Tilmeld dig mit nyhedsbrev" er for længst forbi.
Der er ingen, der har lyst til at give deres mail-adresse uden at vide, hvad der kommer ind den anden vej. Og derfor skal du have en freebie = noget du giver mod at få en mail-adresse/tilmelding.
Eller du bør faktisk have mere end 1 freebie. Jo flere du har, jo flere kan du få ind på dit nyhedsbrev.
Hvad med tekst og design?
En ting er at have fået en god idé til din freebie, men den skal jo både skrives og sættes op i et lækkert design. Og hvordan får du koblet den sammen med dit mailsystem - gerne med en automatisk mail-serie bagefter, så du bruger mindst muligt tid på det?
Alt dette kan jeg hjælpe dig med. Jeg har efterhånden lavet et hav af freebies – både til mange af mine kunder, men også til min egen forretning.
Sådan får du indsamlet nogle email-adresser
Du kan skrive alle de nyhedsbreve, du overhovedet orker. Men hvis du ikke har nogen at sende dem til, spiller det ingen rolle, hvor spændende dine nyhedsbreve er. Derfor kræver det, at du får opbygget en liste med mail-adresser først.
Det kan du gøre sådan:
Send dine nyhedsbreve ud på en professionel måde
Du kan bruge programmer som MailChimp, Campaign Monitor, Ubivox, ConvertKit, Simplero, Mailerlite m.fl. til at styre det hele for dig. Jeg arbejder primært med MailChimp, som er meget enkelt at bruge og gratis indtil 2.000 mail-adresser og op til 12.000 nyhedsbreve om måneden.
Dette kan du gøre med MailChimp
- Få lavet din egen designskabelon, så den passer til din hjemmeside og øvrige kommunikation.
- Sikre at dit nyhedsbrev bliver vist på samme måde uanset hvilket mail-system, det bliver sendt til.
- Segmentere, hvis du har forskellige målgrupper, som ikke skal modtage det samme nyhedsbrev.
- Følge med i udsendelsen af dit nyhedsbrev. Hvem/hvor mange har åbnet det, og hvilke links er der klikket på i nyhedsbrevet?
Har du brug for hjælp til enten at komme i gang med Mailchimp eller få opsat og skrevet dine nyhedsbreve, er du meget velkommen til at booke 15 min. gratis rådgivning. Det er helt uforpligtende for dig.
Har du brug for en til at skrive eller redigere dine nyhedsbreve?
Uanset om du aldrig har skrevet et nyhedsbrev eller har skrevet et hav af dem, kan det ofte være en god idé at få hjælp til at få dem til at fremstå helt knivskarpt.
Som erfaren tekstforfatter kan jeg sikre, at du får dit budskab helt ud over kanten. Kæmper du lidt med at få ordene til at makke ret og flyde ud på papiret, så tag fat i mig. Jeg elsker at skrive, og jeg vil også gerne hjælpe dig.
Vigtigt!
Du skal altid have accept fra modtageren, før du må sende nyhedsbreve til en mail-adresse. Du må derfor ikke bare finde mail-adresser på nettet og så sende nyhedsbreve ud i én lang stime. Lovgivningen kræver også, at du har en tydelig afmeldingsknap i dit nyhedsbrev.
Søger du en fagligt dygtig sparringspartner med ordet i sin magt til dine marketingudfordringer, så skal du absolut tage kontakt til Anita Cordes.
Connie Spangenberg // Indehaver af Festivitas
Hos Anita har jeg fået den bedste, mest jordnære og effektive rådgivning i meget lang tid. Siden dag 1 i vores samarbejde er jeg kun blevet glædeligt overrasket over det niveau, hun præsterer gang på gang,
Peter Skjerning // Indehaver af Skjerning Vinimport
Kontakt mig
Anita Cordes
Peder Mathiasens Vej 4
3460 Birkerød
CVR-nr. 35950710
Tlf.: 40455302
marketing@anitacordes.dk